Posted by on 14 lipca 2018

DO CZEGO PRZYDATNE JEST ROZUMIENIE KLASY SPOŁECZNEJ. Dwie są główne przyczyny, dla których tyle miejsca i uwagi poświęciliśmy zagadnieniom klasy społecznej. Pierwszą z nich jest to, że znajomość środowiska społecznego jest ważna dla rozumienia postępowania dziecka, drugą zaś jest fakt, że szkoły na ogół nie uwzględniają w sposób całkowicie zadowalający potrzeb dziecka z niższych klas społecznych. Zastanówmy się nad pierwszym uzasadnieniem. Mówiliśmy, że postawy, wartości, przekonania, odczucia, zachowanie się dziecka są w znacznej mierze uwarunkowane doświadczeniami (albo też znajdują się pod ich wpływem), jakie dziecko przeżywa, zanim jeszcze przychodzi do szkoły. A że między życiem i ogólnym zachowaniem się ludzi w środowisku klasy średniej i w środowisku klasy niższej zarysowują się tak jaskrawe różnice, więc, co zatem idzie, również i dzieci z tych dwóch• różnych środowisk będą myśleć i postępować w odmienny sposób. Toteż, aby te różnice w zachowaniu się dzieci zrozumieć i ocenić, istotna staje się znajomość środowiska klasowego. Przypuśćmy, że dziesięcioletniego chłopca chwytamy na kradzieży pieniędzy należących do innego dziecka. [przypisy: difenhydramina, cyklopiroksolamina, przeszczep chondrocytów ]

Powiązane tematy z artykułem: cyklopiroksolamina difenhydramina przeszczep chondrocytów

Posted by on 14 lipca 2018

DO CZEGO PRZYDATNE JEST ROZUMIENIE KLASY SPOŁECZNEJ. Dwie są główne przyczyny, dla których tyle miejsca i uwagi poświęciliśmy zagadnieniom klasy społecznej. Pierwszą z nich jest to, że znajomość środowiska społecznego jest ważna dla rozumienia postępowania dziecka, drugą zaś jest fakt, że szkoły na ogół nie uwzględniają w sposób całkowicie zadowalający potrzeb dziecka z niższych klas społecznych. Zastanówmy się nad pierwszym uzasadnieniem. Mówiliśmy, że postawy, wartości, przekonania, odczucia, zachowanie się dziecka są w znacznej mierze uwarunkowane doświadczeniami (albo też znajdują się pod ich wpływem), jakie dziecko przeżywa, zanim jeszcze przychodzi do szkoły. A że między życiem i ogólnym zachowaniem się ludzi w środowisku klasy średniej i w środowisku klasy niższej zarysowują się tak jaskrawe różnice, więc, co zatem idzie, również i dzieci z tych dwóch• różnych środowisk będą myśleć i postępować w odmienny sposób. Toteż, aby te różnice w zachowaniu się dzieci zrozumieć i ocenić, istotna staje się znajomość środowiska klasowego. Przypuśćmy, że dziesięcioletniego chłopca chwytamy na kradzieży pieniędzy należących do innego dziecka. [przypisy: difenhydramina, cyklopiroksolamina, przeszczep chondrocytów ]

Powiązane tematy z artykułem: cyklopiroksolamina difenhydramina przeszczep chondrocytów