Posted by on 11 marca 2018

Aby ten problem wychowawczy właściwie zinterpretować, trzeba wiedzieć coś o jego środowisku klasowym. Nie oznacza to bynajmniej, że nie zareagujemy, jeśli okaże się, że dziecko pochodzi z niższej warstwy klasy niższej, gdzie ludzie nie patrzą na kradzież, jako na poważne przestępstwo. Ani też znajomość środowiska klasowego nie powie nam wszystkiego, co by należało wiedzieć o dziecku. Jest to tylko jedna z ważnych informacji pomocnych w ocenie zachowania się dziecka. Istotnie pozwala nam ona określić, „co takie zachowanie się znaczy” dla samego dziecka. Jeśli zaś potrafimy stwierdzić, „co ono znaczy” dla niego, potrafimy również dowiedzieć się, dlaczego popełniło kradzież, jak i zorientujemy się, co należy uczynić, aby oduczyło się kradzieży. Znajomość i zrozumienie środowiska klasowego jest cenne nie tylko w wypadku wykroczeń. Jeśli uznajemy, że dla rozbudzenia zainteresowań i motywów uczenia się dziecka trzeba w trakcie nauczania brać pod uwagę jego środowisko i zainteresowania, to im więcej wiemy o tym środowisku, tym lepiej potrafimy uczenie się tak zorganizować, aby stanowiło istotną pomoc. Podręcznik do czytania dla klasy trzeciej przedstawiający rodzinę, w której ojciec pracuje w biurze i chodzi z teczką, a dzieci bawią się elektrycznymi pociągami i mieszkają w domu otoczonym wielkimi, zielonymi trawnikami, nie będzie bardzo zrozumiały dla dzieci mieszkających w zatłoczonych, zabudowanych ruderami dzielnicach wielkiego miasta. Po prostu życie przedstawione w czytankach nie stanowi części ich przeżyć osobistych. W jego opisie znajdują się obce i w znacznym stopniu nieznane im pojęcia i obrazy. A dalej stosunek dzieci do nauki jest w znacznej mierze odbiciem stosunku, jaki mają do nauki ich rodzice. [przypisy: olejki do włosów, olejek jojoba, olejek tamanu ]

Powiązane tematy z artykułem: olejek jojoba olejek tamanu olejki do włosów

Posted by on 11 marca 2018

Aby ten problem wychowawczy właściwie zinterpretować, trzeba wiedzieć coś o jego środowisku klasowym. Nie oznacza to bynajmniej, że nie zareagujemy, jeśli okaże się, że dziecko pochodzi z niższej warstwy klasy niższej, gdzie ludzie nie patrzą na kradzież, jako na poważne przestępstwo. Ani też znajomość środowiska klasowego nie powie nam wszystkiego, co by należało wiedzieć o dziecku. Jest to tylko jedna z ważnych informacji pomocnych w ocenie zachowania się dziecka. Istotnie pozwala nam ona określić, „co takie zachowanie się znaczy” dla samego dziecka. Jeśli zaś potrafimy stwierdzić, „co ono znaczy” dla niego, potrafimy również dowiedzieć się, dlaczego popełniło kradzież, jak i zorientujemy się, co należy uczynić, aby oduczyło się kradzieży. Znajomość i zrozumienie środowiska klasowego jest cenne nie tylko w wypadku wykroczeń. Jeśli uznajemy, że dla rozbudzenia zainteresowań i motywów uczenia się dziecka trzeba w trakcie nauczania brać pod uwagę jego środowisko i zainteresowania, to im więcej wiemy o tym środowisku, tym lepiej potrafimy uczenie się tak zorganizować, aby stanowiło istotną pomoc. Podręcznik do czytania dla klasy trzeciej przedstawiający rodzinę, w której ojciec pracuje w biurze i chodzi z teczką, a dzieci bawią się elektrycznymi pociągami i mieszkają w domu otoczonym wielkimi, zielonymi trawnikami, nie będzie bardzo zrozumiały dla dzieci mieszkających w zatłoczonych, zabudowanych ruderami dzielnicach wielkiego miasta. Po prostu życie przedstawione w czytankach nie stanowi części ich przeżyć osobistych. W jego opisie znajdują się obce i w znacznym stopniu nieznane im pojęcia i obrazy. A dalej stosunek dzieci do nauki jest w znacznej mierze odbiciem stosunku, jaki mają do nauki ich rodzice. [przypisy: olejki do włosów, olejek jojoba, olejek tamanu ]

Powiązane tematy z artykułem: olejek jojoba olejek tamanu olejki do włosów